Alle ministeries op een rij, voor link klik hier
Onderwerpen per thema, klik hier
Doe mee!!
De Rijksoverheid is geïnteresseerd in meningen, ideeën en initiatieven vanuit de samenleving. Met haar kennis en netwerk kan de Rijksoverheid wellicht een initiatief een stap verder helpen. ‘Doe Mee’ bevat een overzicht van initiatieven waarbij burgers en bedrijven kunnen meedenken, meedoen en soms ook mee beslissen bij het maken of uitvoeren van beleid.
Voor de link, klik hier
Flyer download link:
A5-flyer-BPA-Den-Helder-voorzijde
A5-flyer-BPA-Den-Helder-achterzijde
Download de spelregels en voorwaarden en geef deze af aan de deelnemers in uw WhatsApp BuurtPreventieApp
klik op links:
spelregels-en-voorwaarden-buurtpreventieapp-den-helder-versie-0-1-3
Welke buurten zitten wij? klik HIER
Woensdag 16 december…. 19.30 uur
Informatie avond over samenwerkingsproject Buurthuis/Speeltuin de Viskom en de belangenvereniging Visbuurt
Geachte bewoners,
Hierbij nodigen buurthuis/speeltuin De Viskom en Belangenvereniging Visbuurt u uit voor een informatieavond over de voorgenomen plannen om de speeltuin uit te breiden en het ballenvanghek bij het voetbal/basketbal veld breder te maken zodat de omwonende en het buurthuis geen last meer hebben van ballen ( en jeugd) op het dak, het doel is om het gehele groengedeelte schoon te houden van hondenuitwerpselen want ondanks de borden worden er nog steeds honden uitgelaten op dit speelveld hetgeen uiteraard niet de bedoeling is, we hopen dat u onze plannen wilt steunen en woensdag 16 december a.s naar onze avond komt, we beginnen om 19.30 uur en de bespreking is in de Maranatha kerk Vijzelstraat 73
Bent u deze avond verhinderd maar wilt u toch uw mening geven dan kunt u dit doen via email deviskom@quicknet.nl of jop.roggeveen@gmail.com
Namens De Viskom: T.van der Kamp vz.
Namens Belangenvereniging Visbuurt: J. Roggeveen vz.
Mede dankzij de 50 handtekeningen welke de Belangenvereniging Visbuurt ophaalde en overhandigde aan de Wijkconciërge, zijn vanmiddag de Wipkippen teruggeplaatst.Het zijn spiksplinternieuwe exemplaren, die vragen om bereden te worden! Met dank voor alle medewerking van de gemeente om de afgekeurde kippen te vervangen. Nu maar hopen dat het zachte weer nog even blijft.
Mvrgr, Jop N. Roggeveen
De gemeente verwacht burgers beter van dienst te zijn. De bezoeker wordt direct geholpen en door de juiste persoon, stelt de gemeente. Alle huishoudens krijgen hierover binnenkort een brief van de gemeente.
Een afspraak maken kan via www.denhelder.nl en 0223-140223
Den Helder werkt op afspraak
De gemeente gaat vanaf maandag 4 januari 2016 volledig op afspraak werken. Dat is één van de verbeteringen die we per januari van het nieuwe jaar doorvoeren.
Wat verandert er nog meer en waarom?
De samenleving verandert in hoog tempo en de manier waarop inwoners en overheden met elkaar communiceren verandert mee. In het regeerakkoord is afgesproken dat de dienstverlening door de overheid beter moet. Zo moeten bedrijven en inwoners uiterlijk in 2017 zaken die ze met de overheid doen, digitaal kunnen afhandelen. Door de toenemende digitalisering merken we de laatste jaren al dat de directe dienstverlening aan de balie minder wordt. Daarbij zien we de vraag van burgers via e-mail en sociale media toenemen. Om kwetsbaarheden te verminderen en in te spelen op de ontwikkelingen gaan de KCC medewerkers rouleren en op alle disciplines (balie, servicebalie, telefoon, en flex) werken. Doelstelling is dat de medewerkers breed en flexibel inzetbaar zijn. Daarnaast willen we ervoor zorgen dat het werk afwisselend en prettig is.
Door het werken op afspraak kunnen wij de inwoners beter van dienst zijn, immers de inwoner wordt direct en door de juiste persoon geholpen op een zelf gekozen tijdstip. De medewerkers krijgen meer ruimte voor kennisuitwisseling, opleiding, training en ontwikkeling.
Openingstijden
Het werken op afspraak brengt met zich mee dat we gemeentebreed uniforme openingstijden krijgen. De gemeente is vanaf 4 januari fysiek en telefonisch dagelijks bereikbaar vanaf 08.30 tot 17.00 uur. De sluitingstijd van de koopavond op donderdagavond voor de producten burgerzaken blijft tot 19.30 uur.
Servicebalie
De receptie vormen wij stapsgewijs om naar een Servicebalie. Bij de Servicebalie kunnen zogenaamde snel producten zonder afspraak worden afgehaald. Dat zijn o.a. uittreksels, verklaring omtrent gedrag, en rij- en reisdocumenten. De gastvrouw/heer, ontvangt bezoekers, maakt de bezoekers wegwijs en begeleidt de bezoekers met een afspraak naar het bestuur. Deze taak wordt als werkervaringsplek telkens ingevuld voor een periode van maximaal een half jaar
Voor het aanvragen van een paspoort, ID-kaart en rijbewijs bij de gemeente Den Helder moet vanaf maandag 4 januari een afspraak worden gemaakt. Voor deze documenten kan men niet meer zomaar naar het stadhuis gaan.
Door Ed Dekker – 2-12-2015, 13:36 (Update 2-12-2015, 13:36)
Vanaf 4 januari niet meer zomaar stadhuis binnen lopen
Deze papieren kunnen wel zonder afspraak worden afgehaald bij de servicebalie in het stadhuis. Ook voor het aangeven van geboorte en overlijden is een afspraak nodig.
De gemeente verwacht burgers beter van dienst te zijn. De bezoeker wordt direct geholpen en door de juiste persoon, stelt de gemeente.
Initiatiefneemster Sylvia Hamerslag hoopt dat bewoners van andere straten en wijken het voorbeeld volgen.
Zij keek zelf de kunst af van Tilburg waar de daar gevestigde universiteit een onderzoek deed. „Zesduizend mensen zijn in Tilburg aangesloten bij een WhatsApp-buurtwacht. In de buurten met dat alarm daalde het aantal inbraken sterk. Inbrekers blijven liever weg uit wijken waar de bewoners elkaar kunnen waarschuwen.”
Alle aangesloten bewoners kunnen de berichtjes lezen en daar ook weer op reageren. „Als iemand dan het signalement meldt van een verdacht type, kan een ander melden dat hij hem pas nog heeft weggestuurd uit de steeg. Je weet dan allemaal dat je alert moet zijn”, verduidelijkt Hamerslag. De berichten worden ook doorgezet naar de politie.
Uit het Tilburgse onderzoek blijkt niet dat de inbrekers zich verplaatsen naar wijken waar geen groepsapp is. Ook de buurt eromheen profiteert ervan.
Tuindorp presenteert het nieuws op de vernieuwde website van het wijkplatform voor de stad binnen de Linie. Alle buurten in dit stadsdeel hebben daar een eigen pagina op gekregen.
Ook alle instanties en organisaties die voor de bewoners van belang zijn, zijn op de website terug te vinden. Zo kan er direct contact gelegd worden met Buiten Beter van de gemeente. Bij dat servicecentrum kunnen zaken als losliggende stoeptegels, gedumpt vuil of kapot straatmeubilair worden gemeld.
Bewoners kunnen ook direct het wijkplatform vragen stellen. Dat overlegorgaan voor bewoners, buurtorganisaties en instanties hoopt zo op meer inbreng van burgers.
Het is zo ver.
In de week van 9 november wordt gestart met de werkzaamheden aan de speeloase ‘t Kraaiennest.
Als eerste worden er wat opruimwerkzaamheden verricht zoals het verwijderen van het hekwerk en de oude speeltoestellen.
Daarna zullen de nieuwe speeltoestellen geplaatst worden.
Dit kan niet in een keer gebeuren maar terloops in de komende weken.
Naar verwachting zullen de werkzaamheden worden afgerond in week 50.
In deze periode is het mogelijk dat u enige overlast kunt ondervinden van de werkzaamheden, wij hopen op uw begrip hiervoor.